Jutarnje buđenje je vrijeme kad se “sudaramo” sa stvarnošću, izlazimo iz jedne sfere i lagano prelazimo u drugu. Noć ima izrazitu yin energiju, za razliku od dana koji je izraziti yang. Da bismo postigli cjelovitost, noću trebamo spavati kako bi tijelo upilo yin energiju, a danju je potrebna aktivnost kako bi se kanalizirala yang energija.
Yin energija predstavlja ženski polaritet, unutrašnji svijet, pasivni princip, tamu, sjenku, hladnoću, emocije, sposobnost primanja, plodnost, reakcije.
Yang je muški princip, želja za davanjem, svjetlost, sunce, toplota, vanjski svijet, kontrola, akcija i logički um. Nedostatak sna jeste znak da nismo sposobni primiti yin energiju iz određenog razloga. Odbijanje yin energije je znak da je u sebi već imamo i da smo je koncentrirali u toku dana te da se u toku noći aktivirao yang. Yin se koncentrira ako nismo u stanju pustiti svoj unutrašnji svijet prema vani, ako u sebi nosimo tugu, brigu, nerazjašnjene emocionalne konflikte, ako smo suviše reaktivni i osjetljivi na vanjske podražaje, ako krijemo naše osjećaje i glumimo da smo neko drugi nego ono što zaista jesmo.
Na primjer, žene često nastoje svoju ranjivost prikriti maskom vamp-žene, pretjeranom šminkom ili upadljivom odjećom i privlače mnoge poglede. Žena ima izrazitu yin energiju, odnosno moć upijanja i ako nema jaku auru, takvi joj pogledi mogu naštetiti. U pojedinim kulturnim sredinama žene se ne pojavljuju razotkrivene na ulici i tako se zaštićuju od vanjskih utjecaja. Odjeća nije sredstvo za pokazivanje, samoreklamu i statusni simbol, kako se u današnje vrijeme doživljava, već nešto potpuno drugo. Njena boja i materijal sudjeluje u stvaranju energetskog polja, ona može uzrokovati napetost u energetskom polju ili omogućiti bolji protok energije. Najlon, spužva i poliesterski materijali se spravljaju obradom nafte i njenih derivata i predstavljaju umjetni materijal, isto kao što je coca-cola kemijski napitak i ne može se usporediti s prirodnom vodom. Zato trebamo preferirati prirodne materijale kako bismo bili usaglašeni s prirodnim tokovima energije.
Isto tako je i s građevinskim materijalom koji je ugrađen u našem domu i namještajem unutar istog, jer nije svjedeno da li boravimo u drvenoj kolibi ili zgradi od čelične konstrukcije obloženoj staklom. Kako nas odjeća štiti na ulici, tako nas zidovi štite dok smo unutar doma i veoma je važno na koji način se odvija interakcija između nas i prostora u kome boravimo. Uvijek i u svakom trenutku bi trebala postojati harmonija, ako ista nedostaje to ćemo osjetiti na svom raspoloženju.
Nered u prostoru gdje boravimo odrazit će se na našu energiju. Slika na zidu koja simbolizira tugu, siromaštvo, suze i sl. neće pozitivno uticati na opću energiju prostora.
Previše crvene boje ili špicastih oblika kao i oštre linije namještaja ili puno kontrasta može unijeti nervozu i agresivnost. Nedostatak zaobljenih linija i prirodnih nijansi otežat će harmoničan protok energije. Naglašeno prisustvo bijele boje stvorit će potrebu da se stvari previše istjeruju na čistac, te stanje sterilnosti, beživotnosti, anemičnost, hladnoću i sl.
Crna predstavlja najtamniju noć iz koje se počinje rađati zora, ona je istovremeno kraj starog i početak novog, stoga u mnogim kulturama crna boja predstavlja smrt, ponor i ništavilo, što je zapravo samo prelazak u sferu tajni i misterija, tako i osobe obučene u crno emitiraju dozu misterioznosti i nedokučivosti. Crna nije negativna boja, ona samo predstavlja put u nepoznato, a mi se toga najviše plašimo, jer nismo spremni tragati u mraku za svjetlošću.
Dominacija sive ukazuje na potrebu za kontrolom, ova boja izmiruje kontrast između bijele i crne, i nije spremna biti potpuno otvorena i pristupačna, već izražava granice u okviru kojih se ispoljava. Siva boja je najviše zastupljena u službenim objektima gdje dominiraju određena pravila, zakoni i granice ponašanja, uključujući i obavezan “službeni” osmijeh koji je daleko od iskrenosti i topline, jer označava neutralnost – odsustvo emocije.
Zemljane nijanse kao što su bež i smeđa osim što prezentiraju pouzdanost, odgovornost i majčinski odnos prema drugima, mogu stvoriti ozbiljnost, osjećaj pritiska, brige, tuge, melankolije, žudnje, opterećenosti, ljubomore, nedostatak entuzijazma i živosti u prostoru, suviše discipliniran i strog stav prema vezi ili braku, što može unijeti dosadu i nedostatak “zraka”, kao i probleme sa probavnim traktom i želucem. Zemlja takođe prezentira poniznost, prizemnost, siromaštvo.
Žuta boja podstiče mentalne i analitičke aktivnosti, verbalnu komunikaciju i radoznalost, prilično je topla, radosna i otvorena.
Zelena boja i vertikatlni dizajn simbolizira rast, zdravlje i financijsko blagostanje.
Plava simbolizira nebeska i vodena prostranstva, vjeru, pouzdanost i povjerenje.
Ružičasta je boja ljubavi i njene nijanse stvaraju romantično ozračje, dok crvena podstiče strast.
Zlatna je kralj svih boja, boja bogatstva, moći i prosvjetljenja. Zlatna predstavlja sunce, toplotu i muški polaritet, dok srebrna simbolizira mjesec, hladnoću i ženski pol.
Zlatna boja zagrijava auru i podstiče na aktivnost, dok srebrna hladi.
Nijedna boja nije sama po sebi pozitivna niti negativna, samo je stvar količine i svaka postaje negativna onda kada dominira.
Voda je dobra i korisna, ali kada stvori poplavu (kada je ima više nego što treba), onda je negativna. Kada je nema nikako, onda je potrebna i stvara čežnju, odnosno rupu u energetskom sklopu. Kroz korespondencije boja i elemenata s određenom oblašću života možemo detektirati problematična područja. Imamo li određenih financijskih “rupa” u životu, možda bismo ih mogli popuniti upotrebom zelene boje u prostoru, orijentirajući se ka istočnoj i jugoistočnoj strani i unošenjem jake svjetlosti u ovaj sektor kako bi se zapalila vatra i pokrenula aktivna energija. Sklonost k isključivoj dominaciji zemljanih nijansi u prostoru govori o prenaglašenoj potrebi za sigurnošću kao i materijalistički stav prema životu, u smislu da vjerujemo samo u ono što ima konkretan i opipljiv oblik. Dominacija zemlje zagušuje i zatrpava, donoseći stagnaciju, poput majke koja se previše brine za svoje dijete pa bi ga najradije zatrpala i ušuškala da nigdje ne može maknuti.
Zemlja se može neutralizirati upotrebom zelene boje. Naglašena bjelina treba nešto od vatrenih nijansi kao što su crvena, ružičasta ili narančasta. Trebamo uvijek znati pronaći točku ravnoteže i da pretjerivanje ne doprinosi harmoniji.
Kako smo u stalnoj interakciji s okolinom, tako ista utiče na našu ravnotežu yina i yanga. Ako smo suviše yin, tada nam treba yang i obrnuto.
U stanju brige, depresije i tuge nije potrebna izolacija, već upravo suprotno – dodir s vanjskim svijetom i suncem, naporna fizička vježba i sl.
Liječnici su oduvijek kao praktičan lijek protiv depresije svojim pacijentima preporučivali da uzmu sjekiru u ruke i cijepaju drva.
Što je sedativ u odnosu na fizički rad?
Depresija je znak da nismo ispolarizirani i da trebamo raditi na balansiranju energije. Sedativ je sredstvo koje će kemijskim putem umrtviti naš ionako mrtav energetski sistem i dodati još više yin energije, izbaciti nas potpuno iz ravnoteže, gdje će se buđenje i sudar sa stvarnošću pokazati još težim i bolnijim, tako se yang energija doživljava kao udar groma i počinjemo je izbjegavati. Počinje nam smetati sve što podsjeća na život, počinjemo uživati u svojoj samoći i crnilu, život promatramo kroz prizmu brige i tuge i osjećamo žal za prošlošću (yin), jer se plašimo budućnosti (yang).
Ravnoteža yina i yanga je u sadašnjem trenutku, jer je “ovdje i sada” jedino izvjesno. Kada naučimo živjeti u sadašnjem trenutku, tada ćemo naučiti kako stvoriti unutrašnju harmoniju. Ako smo jedno vrijeme živjeli intenzivnim životom, putovali i provodili se po svijetu ili bili poslovno angažirani, u kontaktu s većim brojem ljudi ili se izlagali fizičkom naporu, tada nam je potreban yin da bi se energija stišala. Na taj način stvaramo harmoniju unutar sebe i u svakom trenutku možemo osluškivati svoju unutrašnjost i prepoznati šta nam je potrebno.
Također, i u prehrani se možemo rukovoditi ovim principom, jer i hrana ima svoj polaritet, pa tako više yanga posjeduje luk, sol, začini, posebno oni koji griju, dok voće i tekućine imaju više yina.
Tako ćemo prema unutrašnjem osjećaju birati odgovarajuće namirnice koje su nam potrebne. Ako nam je suviše toplo (yang), uzećemo tekućinu da se rashladimo (yin) ili ako jednostavno želimo povećati nivo yin energije, unijet ćemo dosta voća ili mlijeka.
Čovjek je svjesno biće, ali često živi veoma nesvjestan život i potpuno mu je svejedno što jede, s kim se druži, gdje boravi i što oblači.
Takva ravnodušnost prema svemu biva nam uzvraćena istom mjerom.
Duhovna praksa nas uči da čak ni jedan uzdah niti izdah ne trebamo činiti nesvjesno, jer je disanje funkcija koja nas održava u životu.
Poštivanjem te spone, pokazujemo zahvalnost na životu i što smo svjesniji prema svakom detalju koji nas okružuje, primjećujući njegovu svrhu i simboliku, to će nam biti lakše spoznati sebe i ploviti kroz život bez napora.
Azra / duhovni-razvoj.blogspot.com/preuzeto sa: atma.hr
Nema komentara:
Objavi komentar