utorak, 16. svibnja 2017.

21 stvar koju nam djeca žele reći...


U potrazi za preporukama kako usavršiti svoje roditeljske vještine, naišla sam na jedan sjajan ruski site psychologies.ru i tekst u kojem piše kako djeca reagiraju na nas i naše ponašanje prema njima.

Između ostalog, tekst sadrži i listu savjeta „iz prve ruke“ koje bi svaki roditelj trebao pročitati, a i primijeniti.
Lista je zamišljena kao obraćanje petogodišnjeg djeteta svom roditelju.
1. Nemoj me razmaziti; znam da nisi obavezan ispuniti mi svaku želju.
2. Ne boj se razgovarati sa mnom otvoreno.
3. Ne dozvoli da stječem loše navike – odvikavanje od njih će mi još teže pasti.
4. Ne čini da se osjećam kao da moje mišljenje nije važno, u tim se momentima neću ponašati lijepo. To bi trebao da znati.
5. Ne ispravljaj me u prisustvu drugih ljudi. Puno bolje usvajam podatke kada mi nešto kažeš oči u oči.
6. Ne čini da svoje greške doživljavam kao strašne prijestupe.
7. Ne štiti me svo vrijeme od posljedica mojih postupaka. Trebam naučiti da za svaku akciju postoji reakcija.

8. Ne obraćaj pažnju na moja zadirkivanja. Nekada jednostavno želim pričati s tobom.
9. Ne vrijeđaj se kada kažem da te mrzim. Ne mrzim te, već se bunim protiv tvoje vlasti.
10. Ne ponavljaj sve 100 puta, inače ću se praviti da ne čujem.
11. Nemoj davati nerealna obećanja. Bit će mi teško ako ih ne ispuniš.
12. Ne zaboravljaj da ja još ne mogu u potpunosti objasniti što osjećam.
13. Ne traži od mene istinu kad se ljutiš; od straha te mogu obmanuti.                                  14. Nemoj biti nedosljedan(a), to me kvari.
15. Ne ostavljaj moja pitanja bez odgovora. Ja ću svejedno potražiti odgovore, makar na drugom mjestu.
16. Ne govori da moji strahovi nisu važni. Za mene su jako važni, nisu mali i postaju još veći kada ti to ne shvaćaš.
17. Ne pretvaraj se da si savršena osoba koja ne pravi greške. Jako će mi teško pasti kada shvatim da nije tako.
18. Nemoj misliti da je nedostojanstveno da mi se ispričaš. Na taj način me učiš da se i ja tako ponašam.

19. Ne zaboravljaj da ja brzo rastem. Morat ćeš često da se prilagođavaš.                                 20. Nemoj mi zabranjivati da eksperimentiram. Bez toga se ne mogu razvijati.
21. I, kao posljednje, zapamti da ja ne mogu izrasti u sretnog čovjeka ako me kod kuće ne vole puno, puno. Ali ti to već znaš.
Kada poslušam Odrasle dok pričaju o odnosu sa svojim roditeljima, još bolje shvaćam suštinu i važnost ovih principa. Slažete li se?
Mama Rada
Izvor:psychologies.ru/prenosi: blog.lilihipsteri.rs

preuzeto sa:Detinjarije.com/ atma.hr

Nema komentara:

Objavi komentar