utorak, 25. listopada 2016.

PRIČA O KOJOJ SE RAZMIŠLJA: Kako nepotrebnim žrtvovanjem upropastiti vlastiti život

– Je ovo red za prinošenje žrtve?
– Jest! Vi ste iza mene! Ja sam broj 852, što znači da ste vi 853 
-Baš je dug ovaj red. Kad ćemo mi stići?“
– Ne brinite, brzo to ide. Za koga ili što se vi žrtvujete?
-Žrtvujem se u ime ljubavi. A vi?
– Žrtvujem se radi djece. Ona su mi jedina radost!

-A što planirate žrtvovati?
– Žrtvovat ću svoj privatni život. Sve što mi u životu treba je da su mi djeca zdrava i sretna. Sve svoje dajem zbog njih. Jedan čovjek me  je zaprosio – odbila sam! Odustala sam i od posla koji sam voljela i zaposlila se u vrtiću kako bih bdila nad svojom djecom. Sve što imam dat ću njima, za mene me nije briga! 
-Razumijem vas! Ja želim žrtvovati svoju vezu. Vidite, od odnosa mene i mog muža nije ostalo ništa. On se viđa sa drugom ženom. I ja imam drugog muškarca… Kad bi bar moj muž otišao iz našeg braka! Ali, kaže da ne želi. Plače, kaže da se navikao na život sa mnom. A meni ga je žao, i ne mogu otići. Tako izgleda naš brak…

Vrata se otvaraju, i čuje se glas: „Broj 852, na redu ste!“

– Na mene je red. Prilično sam nervozna… što ako ne prihvate moju žrtvu? 
Broj 853 sjeda i čeka da bude prozvana. Vrijeme se vuče, ali na kraju, 852 izlazi iz sobe.
-Pa, što se dogodilo? Jesu li prihvatili tvoju žrtvu?
– Ne. Rekli su mi da razmislim još jednom. 
-Ali zašto je ne prihvate odmah?
– Pitali su me „Jeste li sigurni u svoju žrtvu? Jeste li dobro razmislili? To je zauvijek – nema nazad!“ i rekla sam im da sam sasvim sigurna. Uostalom, sigurna sam da će djeca, kad odrastu, uvidjeti koliko se majka žrtvovala za njih i cijenit će to. Tada su mi rekli da sjednem ispred televizora i pokazali su mi film. Film je bio o meni, o mom životu. Pokazali su mi kako će izgledati kada djeca odrastu. Kći mi se udala i odselila se na drugi kraj svijeta. Sin me zove telefonom jednom mjesečno i to samo zato što mu nabacujem osjećaj krivice… Kada ih pitam zašto su takvi prema meni, sin mi kaže „Majko, prekini više da nam se miješaš u život! Zar nemaš pametnija posla?“ Ali, kakva druga posla da imam? Pa posvetila sam im cijeli svoj život! Nemam ništa osim njih! Izgleda da uopće ne cijene moju žrtvu… Izgleda da je sve bilo uzalud-

Ponovo se čuje glas iz sobe: „Sljedeći! Broj 853!“

-Na mene je red… Ali, zbunili ste me svojom pričom.
-Uđite. Sjedite. Što biste žrtvovali?
-Svoju vezu.
-Objasnite.
-Vidite…to nije ozbiljna veza, ali ja svejedno jako uživam u njoj. Prilično smo svjež par, viđamo se tek pola godine.
-A u ime čega žrtvujete tu vezu?

-Kako bih zadržala obitelj na okupu.
-Čiju obitelj? Vašu? Zašto vam je to važno?
-Važno je. Moj suprug ima ljubavnicu već duže vrijeme. Uvijek me laže kako bi našao vremena za nju. Nemam snage da se više borim s tim.
-Što želite reći?
-Želim reći da želim žrtvovati svoju novu vezu s ljubavnikom radi veze sa suprugom.
-Dakle, želite žrtvovati ljubavnika?
-Da. Kako bih sačuvala obitelj.
-Rekli ste da muž ima ljubavnicu. Vi imate ljubavnika. Gdje je onda vaša obitelj?
-Kako to mislite? Mi smo zvanično još uvijek u braku. Dakle, mi smo obitelj.“
-I vama ta situacija odgovara?
-Naravno da ne! Očajna sam, to je nepodnošljivo!
-A opet, odbijate da počnete novu vezu i ostavite muža?
-Pa, to sa ljubavnikom nije ozbiljno. Ne bih žalila kada bih žrtvovala odnos s njim.
Dobro onda, ako vama nije stalo, nama je još manje. Hajde da žrtvujemo tu vezu.
-Rečeno mi je da ovdje puštate i filmove. O budućnosti. Zašto ga meni niste pokazali?“
-Pokazujemo više vrsta filmova. Neki su o budućnosti, neki o prošlosti. Vaš će biti o sadašnjosti. Sjedite da ga pogledamo.
-Evo mene! Zar zaista tako loše izgledam?! Pa uvijek sam vodila računa o sebi!
-Vaša vanjština je u filmu odraz vaše duše.
-Što? Pa izgledam užasno!
-Tako izgledaju ljudi čija je duša nesretna.
-A tko je taj dječak? Kako je sladak, vidite kako me samo drži.
-Zar ne vidite? To je vaš muž, i on je odraz vaše duše.
-Gluposti! Moj muž je odrastao čovjek!
-Ali u srcu je još dijete. I drži se za vas kao dijete za majku.
-Jest, takav je on. Uvijek mi je bio kao priljepak.
-Dakle, on se oslanja na vas, a ne vi na njega?
-Ja sam odgajana drugačije od njega. Govorili su mi da je žena stub kuće, da mora biti snažnija, mudrija i odlučnija od muškarca.
E, tako upravo i izgleda vaš odnos. Odlučna i jaka majka brine o dječaku-mužu. U isto vrijeme ga grdi, sažaljeva ga i oprašta mu. A vi kažete da ste htjeli nešto drugačije?
-Interesantno, bez sumnje! Ali, ja mu nisam majka. Ja sam mu žena. Ipak, ovdje djeluje tako… pokunjeno. Svaki put kada ode kod ljubavnice, ne mogu da mu ne oprostim. Ne mogu prestati da ga volim.
-Jasno, tako idu te stvari. Dječak je nemiran, dođe kod mame, isplače joj se na ramenu i zamoli za oproštaj. Pa, ovo je kraj filma. Da završavamo polako. Želite li i dalje  žrtvovati vezu s ljubavnikom radi obitelji?

-A budućnost? Nju nismo vidjeli.
-Nemamo taj film. Ipak, sudeći po sadašnjosti, vaš odrasli dječak neće nikud od vas, makar ne u skorije vrijeme.
-Pa što onda da radim? Zbog čega prinosim žrtvu?
-Vi to znate bolje od nas. Možda vam više godi uloga majke  od žene. Ili ipak ne?
-Ne! Želim biti supruga! Voljena žena!
-Zar ne mogu majke biti istovremeno da budu i voljene žene? To nije tako rijedak slučaj. Dakle, što ćemo? Prinosimo žrtvu radi očuvanja obitelji, radi toga da omogućimo vašem mužu da ostane dječak?
-Nisam još spremna. Moram malo razmisliti o tome.
-Naravno, uvijek dajemo vrijeme za razmišljanje.
-A dajete li i savjete?
-Sa zadovoljstvom!
-Recite mi, što da učinim kako bi moj muž odrastao?
-Vjerojatno za početak trebate prestati da se ponašate kao da ste mu majka. Fokusirajte se na sebe i probudite ženu u sebi – zavodljivu, fascinantnu, misterioznu, poželjnu. Takvoj ženi će željeti da se udvara, a ne da joj plače na ramenu.
-Mislite da će to pomoći?
-Obično pomaže. Naravno, ukoliko zaista radite na tome. Ali ukoliko se vratite u kolotečinu, dođite opet kod nas. Ova vaša veza s ljubavnikom, za koju vi kažete da nije ništa posebno – rado ćemo je uzeti! Znate li koliko ljudi mašta o takvom odnosu? Ako ćete je žrtvovati, odmah je uzimamo!
-Razmislit ću.
Broj 853 izlazi zbunjeno iz sobe.
Ulazi 854. Prestrašena je.
Želim žrtvovati sve što mi je drago kako bih udovoljila majci…

Vrata se zatvaraju. Po hodnicima šetaju ljudi noseći svoje želje, ambicije, karijere, talente, potencijale… sve što su spremni žrtvovati radi nečega što nisu ni sami sigurni da žele, makar ne u tom obliku.

izvor.dobrarec.rs/slika:Moj.ba

Nema komentara:

Objavi komentar