srijeda, 31. siječnja 2018.

Vjerujete li da životinje imaju dušu?

Bilo je mnogo rasprava o tome imaju li životinje dušu.


Nedavno sam dobio knjigu autora Garyja Zukava koja se zove „Sjedište duše“. To je popularna knjiga koja kao da je uhvatila pozornost svih onih koji misle da je u skladu s njihovom duhovnošću.                                                                                                       Knjiga me vrlo uznemirila kad sam čitao poglavlje o dušama. Zukav piše da životinje, za razliku od ljudi, nemaju svoju vlastitu dušu. Oni jednostavno dijele ono što on naziva “grupnom dušom” svoje vrste, piše Conscious reminder. Na primjer, jelen nema vlastitu dušu, već dijeli grupnu dušu svih jelena.
Također govori da su neke grupe duša poput majmuna i dupina iznad drugih životinja poput pasa, koji su postavljeni iznad konja i tako dalje. Međutim, nije ponudio nikakve dokaze koji bi potkrijepili ovu teoriju.
Njegovo djelo čini se da je još jedan pokušaj čovječanstva da ponudi neka opravdanja za način na koji postupamo s drugim vrstama na ovoj zemlji. Siguran sam da oni koji su pročitali knjigu osjećaju da njihova hrana nije ništa više od malog dijela grupne duše.


Umjesto da informacije pomognu čitateljima da razumiju duhovnost, one ih samo desenzibiliziraju na  okrutnost koju svakodnevno nanose drugim vrstama.


Ovo nije nova taktika. Vjerski vođe stoljećima su koristili takve priče kako bi opravdali ideje kao što su rasizam i seksizam tvrdeći da Afrikanci i žene nemaju individualne duše.
Kako bi to spriječili, vegani trebaju podići svoj glas i istaknuti sve što nije u redu s Zukavovim idejama vezano za duhovnost.
Bolje je da se vratite na spise Swamija Prabhupade. Napisao je da ljudi vjeruju da životinje nemaju duše samo zato što ih žele jesti.                                                                                Životinje imaju vlastitu dušu. Jedu, spavaju, brane se i razmnožavaju, baš kao i mi. Oni osjećaju istu bol kao i mi. To nije puka logika, to je znanstvena istina.
Slavite život i slavite svako biće koje ga ima. Svi smo mi samo beskonačne manifestacije Velikog Duha koji zaslužuje ništa drugo osim najvećeg poštovanja.


izvor:Conscious reminder/ Prevod i preuzeto sa:atma.hr atma.hr

Nema komentara:

Objavi komentar