Odlučili smo podijeliti sljedeće jednostavne savjete s vama koji pokazuju kako najbolje reagirati na pritužbe i kritike kako bi iz toga izvukli korisno iskustvo.
Recite „Da!”
Kada nas netko izazove, prvo što bismo trebali napraviti je umiriti naše emocije i spoznati da svaka osoba ima pravo na svoje mišljenje.
Ako je neka osoba skupila hrabrost i rekla nam nešto što nije baš ugodno reći, to znači da ta osoba želi uspostaviti dijalog s nama, te da nas smatra dovoljno važnima kako bi se u isti taj dijalog upustila, piše Bright side. Temelj takvog ponašanja je veća količina iskrenosti nego u onih osoba koje uvijek šute.
Pokušajte vidjeti stvari iz perspektive druge osobe i pronađite ono u čemu bi se mogli složiti s tom osobom, jer kada osoba upućuje kritiku, ona očekuje otpor – to je samo ljudska priroda. No, kada on ili ona čuje riječi “hvala” umjesto uzburkanog otpora, ona će biti “pozitivno zbunjena”.
Kada kažemo: “Da!” na nečiji prijekor, trebali bi biti spremni pokušati shvatiti što se dogodilo i ući u pravi konstruktivan dijalog.
“Ali…”
Kritika se ne podudara uvijek s našim shvaćanjem situacije. Dakle, važno je otvoreno iznijeti svoje stajalište. No, treba se usredotočiti na objektivne informacije, a ne pokušavati opravdavati sebe.
Na taj način, osoba koja nas kritizira će vidjeti da pokušavamo shvatiti što se dogodilo. Stvar je u tome da su ljudi spremni prihvatiti puno toga ako im se situacija objasni na uljudan način. To može pomoći da drugi vide situaciju u novom svjetlu i uzmu naše mišljenje u obzir.
Korištenje te kratke riječi- “ali“ nam pomaže da izbjegnemo poziciju da situaciju sažmemo u riječi: “Što god ti kažeš.” Čak i ako smo svjesni prava drugih ljudi da nas kritiziraju, nismo obvezni prihvatiti sve što kažu kao nepobitnu istinu.
“Idemo …”
Nakon što saslušamo kritike i izrazimo vlastito, dobro argumentirano stajalište, važno je pokušati donijeti zajedničku odluku o tome što učiniti sljedeće. Kako bi druga osoba shvatila da ne odbacujete tek tako njene ideje ili osjećaje, morate iznijeti konkretne i konstruktivne ideje.
Ukoliko odgovaramo na kritiku na ovaj način, onda negativna reakcija može imati pozitivan učinak na nas, može nam pomoći da uvidimo gdje smo pogriješili i kako to možemo ispraviti. Što je još važnije, taj proces može nam pomoći da unaprijedimo naše odnose s drugim ljudima.
Imamo pravo na pogreške
Nije lako slušati nekoga kako vas kritizira, a još teže je osigurati pozitivan ishod toga. Nekim ljudima je čak i beznačajna kritika dovoljan razlog da prekinu odnos, te svaku negativnu primjedbu shvaćaju kao ozbiljnu uvredu.
Ali što je pojedinac zreliji, to će on više dopustiti drugima da imaju najrazličitija mišljenja o njemu i onome što on radi. On shvaća da može pogriješiti. Kada shvaćamo da imamo pravo na pogreške, ne trošimo toliko energije pokušavajući ih sakriti od sebe i drugih. A što se manje bojimo pogrešaka, doživljavat ćemo manje stresa i naše šanse za postizanje uspjeha biti će veće.
Ako se otvorimo za mogućnost da nas netko kritizira, onda ćemo proširiti opseg korisnih informacija koje smo spremni prihvatiti i krug ljudi koje smo spremni uključiti u naše živote. To u konačnici znači da možemo krenuti naprijed i rasti kao pojedinci. izvor:Bright sidepreuzeto sa:atma.hr
Nema komentara:
Objavi komentar